אפליקציות לתרגול מדיטציה שיסדרו לכם את החיים

יחד עם כניסת הטכנולוגיה לכל תחום בחיינו, הופיעו גם שלל אפליקציות המיועדות לתרגול מדיטציה בקלות ובנוחות מרבית, באמצעות הסמרטפון. במאמר שלפניכם נבדוק למה בכלל לתרגל מדיטציה? איך עושים את זה, והאם מדיטציה מתאימה לכל אחד.

למה לעשות מדיטציה

תרגול קבוע של מדיטציה, גם אם לזמן קצר וברמות הנמוכות שלה, יכול לסייע לשפר מגוון רחב של תחומים בחייכם. ישנם לא מעט מחקרים מבוססים אשר בדקו ואישרו את ההשפעה החיובית, הן גופנית והן מנטאלית, של תרגול קבוע של מדיטציה.

גם אם אתם ספקנים מאוד בנושא תוכלו ודאי לתאר לעצמכם כי שום רע לא יאונה לכם, אם בכל יום תורידו לכמה דקות את הרגל מדוושת הגז ופשוט תרפו. זה למעשה העיקרון הקסום שבבסיסן של כל תורות המדיטציה. 

מדיטציה לפני השינה

אחת היכולות המופלאות של תרגול מדיטציה הוא שיפור עצום באיכות השינה. מדיטציה מסייעת לגוף ולנפש להפיק יותר מזמן השינה שלנו, להתעורר רעננים, מלאי חיות וטעוני אנרגיה. תרגול של מדיטציה מספר דקות לפני השינה הוא הרגל שמומלץ לסגל לעצמכם.

מדיטציה לריפוי בריאות והחלמה

מדיטציה מסייעת רבות בהורדת סטרס, טיפול בחרדות, דיכאון, ובאופן כללי תורמת לבריאותנו המנטאלית. הקשר בין בריאות הנפש ובריאות הגוף הוא קשר אמיץ ועל כן לתרגול מנטאלי כגון מדיטציה יש השפעה ישירה על בריאותנו הגופנית. עדויות של מתרגלי מדיטציה מספרות על שיפור ההתמודדות עם מצבים של כאב, וכן הקלה במצבי לחץ דם גבוה שיש להם קשר הדוק ללחץ נפשי.

מדיטציה לחיזוק הביטחון העצמי

תרגול קבוע של מדיטציה יכול לסייע לנו לשלוח מבט פנימה אל תוך עצמנו ולהבין טוב יותר מי אנחנו. בחינת המחשבות שאנו עורכים במהלך תרגול המדיטציה, יכולה לסייע לנו לזהות דפוסי מחשבה אשר פועלים נגדנו ולטפל בהם. התוצאה עם הזמן היא גרסה משודרגת של עצמנו, מכילה ומודעת יותר לעצמה ובעלת בטחון עצמי רב יותר. 

מדיטציה להרגעה

למדיטציה השפעה מרגיעה על גופנו, יכולת להפיג מתחים ולהשרות עלינו תחושת שלווה וערות נינוחה. אנשים רבים אשר מצויים תחת לחץ חיי היום יום של העולם המודרני, מספרים כי כאשר התחילו לתרגל מדיטציה חייהם פשוט השתנו מקצה לקצה והפכו להרבה יותר רגועים.

טכניקות מדיטציה

ישנם סוגים רבים מספור של תרגילי ושיטות מדיטציה, אולם רובם מתרכזים סביב שני סגנונות תרגול עיקריים:

מדיטציית ריכוז ומיקוד

בסגנון זה התודעה מרוכזת בעצם בודד או מחשבה, זה יכול להיות גם צליל או חפץ ויזואלי כלשהו. העלאת רמת הריכוז גורמת לסילוק כל מחשבה טורדנית מודעת. לעתים התרגול נעשה באמצעות ריכוז בנשימה או חזרה על מילה או צליל מסוימים (מנטרה)

מדיטציית הקשבה

סגנון זה מעודד דווקא מצב של קשב פתוח לכל ההתרחשויות בסביבתנו, לרבות רצף המחשבות המציף את מוחנו. התבוננות כוללת זו יכולה לסייע בבחינת העצמי ולהציף מחשבות ורגשות שאולי הדחקנו.

מדיטציית מיינדפולנס

מיינדפולנס היא טכניקת מדיטציה שהפכה למאוד פופולארית בשנים האחרונות. הטכניקה מתרכזת סביב העיקרון של הקשבה והתבוננות ברגע העכשווי, ללא שיפוטיות וללא תלות באירועי העבר. היכולת להביא את עצמנו למצב של ריכוז בהווה ושחרור מכל מחשבה טורדנית אחרת, יכולה לסייע רבות בתהליכים של התפתחות אישית וריפוי.

תופעות לוואי של מדיטציה

למרות כל השבחים שהענקנו לתרגילי המדיטציה חשוב להבהיר כי אין מדובר בתרופת פלא המתאימה לכל אדם. תרגול מדיטציה עזר להרבה אנשים אך ידוע גם על מקרים שבהם הדבר דווקא הביא להחמרת המצב, החרפה של תסמיני דיכאון וחרדה, הצפה של רגשות שליליים ועיסוק יתר בניתוח עצמי.

כפי שמומלץ לעשות עם כל הרגל חדש, במידה והתחלתם לתרגל מדיטציה ואתם עדים לתופעה שלילית כלשהי כגון החמרה בתסמיני דיכאון וחרדות – הפסיקו את העיסוק בכך. זה לא אומר שמדיטציה זה לא בשבילכם, אלא שפשוט יתכן שאתם זקוקים להדרכה אישית ולמישהו שילווה ויוביל אתכם בבטחה אל תוך עצמכם.

אז אם אתם עדיין קוראים את המאמר הזה יכול להיות שאתם כבר מעוניינים להתנסות בתרגול מדיטציה. לשמחתנו אין דבר יותר קל מזה ותוכלו לעשות זאת ממש תוך מספר דקות באמצעות אחת האפליקציות שלהלן.

אפליקציות לתרגול מדיטציה

הד ספייס Headspace

https://www.headspace.com/headspace-meditation-app

אפליקציה מדהימה לתרגול עצמי של מדיטציה. מדובר באחת האפליקציות המומלצות ולא לחינם. מקבלים עשרה מדיטציות ראשונות בחינם וכדי לגשת לשאר המדיטציות, ויש המון, יש צורך בתשלום חודשי קבוע. 

פטיט במבו Mindfulness with Petit BamBou

https://www.petitbambou.com/

עוד אפליקציה משובחת שזוכה לשבחים רבים מפי המשתמשים. תוכלו למצוא כאן מדיטציות העוסקות במגוון רחב של תחומים כגון ריכוז, שיפור יכולות תקשורתיות, שינה ועוד. מומלץ.

בודהיפיי Buddhify

http://buddhify.com/

עוד אפליקציה שזוכה לשבחים רבים מפי משתמשים ומומחים כאחד. העיצוב נעים ונגיש ותמצאו כאן מדיטציות רבות שיכולות לסייע לכם להוריד מתח ולחץ.

סרניטי Serenity

אנדרואיד:

https://play.google.com/store/apps/details?id=uk.co.serenity.guided.meditation&hl=en

IOS:

https://apps.apple.com/us/app/serenity-meditation-app/id1414802569

סרניטי היא אפליקציה די חדשה אולם זה לא הפריע לה לזכות בתואר אפליקציית המדיטציה הטובה ביותר לשנת 2020. התרגול הבסיסי הוא בחינם ללא צורך בכל הרשמה. אפליקצית מדיטציה מתאימה במיוחד למתחילים, שיכולים להתנסות במגוון רחב של מדיטציות באופן חופשי. ניתן לרכוש מדיטציות נוספות באופן חד פעמי או כמנוי. בכל מקרה מדובר באפליקציה מומלצת ביותר ששווה להכיר.

קאלם  Calm

https://www.calm.com/

אחת מאפליקציות המדיטציה הותיקות. יש כאן מגוון עצום של מדיטציות לבחירתכם מתחומים וסוגים שונים.

אין עדיין תגובות. התגובה הראשונה יכולה להיות שלך!

יש לך מה להוסיף?

כתובת המייל שלך לא תפורסם


*