ארגון ארון תרופות ביתי יעיל ומוכן לכל צרה

אתם לא צריכים להחזיק בית מרקחת פרטי בארון התרופות שלכם, אבל בשעת הצורך, במיוחד אם תפסה אתכם מחלה או מגפה עולמית זדונית כלשהי, יש כמה דברים שיכולים לסייע מאוד בלעבור את זה בשלום.

בשעת כתיבת שורות אלה, העולם עדיין מנסה להבין כיצד להתמודד עם המציאות החדשה שנגיף הקורונה כפה עלינו. זהירים ככל שתהיו, יכול להיות שאצל חלק מכם עוברת מדי פעם המחשבה – מה אם זה יגיע אלי?

התשובה הקצרה לשאלה הזאת היא, כי רוב הסיכויים שתאלצו להתמודד עם המחלה לבדכם בבידוד. הסטטיסטיקה הרפואית מלמדת כי כ- 80 אחוז מהנדבקים בקורונה, חווים את המחלה באופן מתון, מה שאומר שרוב החולים יתמודדו עם המחלה בעצמם תוך כדי שהייה בבידוד ביתי.

ועדיין, ההתמודדות עם המחלה, גם אם התמזל מזלכם לחוות אותה באופן מתון, עלולה להיות חוויה מאוד לא נעימה, ולעתים אף ממושכת. ההמלצה הרפואית היא לאפשר לגוף להחלים תוך כדי מנוחה מוחלטת ולא לנסות "לדחוק" במחלה.

בראשית המשבר היה נדמה כי אנו עומדים להתמודד עם מצב של מחסור במזון, מה שהביא לאגירת מזון מסיבית על ידי רוב האנשים. לשמחתנו, לפחות נכון לעכשיו, אספקת המזון לא נפגעה כלל והצורך באגירת מזון אינו מוצדק. לעומת זאת, ארגון של ארון התרופות שלכם והצטיידות לקראת האפשרות כי תאלצו לשהות בבידוד לתקופה מסוימת, נראה כמשימה נחוצה וכדאית.

כאמור אין צורך לקנות את כל מה שמונח על מדפי בתי המרקחת. הצטיידות מושכלת ומתוכננת היטב בפריטים הנחוצים בלבד, תסייע לכם לצלוח ביתר נוחות מצב של הדבקות, מבלי להיות צריכים לצאת מביתכם.

ללא הקדמות נוספות, הנה ההמלצות שלנו לארגון ארון תרופות יעיל וממוקד מטרה:

דברים שכדאי להצטייד בהם:

מד חום

הפריט הכי מובן מאליו, אך למרבה הפלא עדיין יש בתים שהאמצעי הזה חסר בהם. אין צורך להצטייד במד חום משוכלל ויקר. מד חום דיגיטלי פשוט וזול ישרת אתכם נאמנה במשך שנים. הנקודה היא שאנחנו צריכים לדעת מהי מידת החום שלנו. חום חריג הוא אחד מהתסמינים של הדבקות בוירוס. קריאה מעל 38 מעלות צלסיוס אצל אדם מבוגר נחשבת לתופעה הידועה כ- "חום" או "חום גבוה".

תרופות להורדת חום

חום גוף גבוה לכשעצמו אינו מהווה מחלה. מדובר בתגובת התגוננות טבעית של הגוף, על מנת להילחם בחיידקים וירוסים ומזיקים אחרים התוקפים אותו. בכל זאת לעתים עולה הצורך להוריד את מידת החום על מנת לשפר את הרגשת החולה. תרופות כגון אקמול ונורופן יכולות להקל על תסמינים של חום גבוה ולהחליש כאבי גוף שונים. תרופות אלה נמכרות ללא מרשם בכל בית מרקחת. כמובן שיש לעיין בעלון המצורף להן ולהקפיד שלא ליטול מעבר למינון המומלץ. בכל מקרה של ספק יש להיוועץ עם רופא לפני נטילת כל תרופה.

תרופות להקלה על שיעול

שיעול הוא תסמין נוסף של הדבקות בוירוס. מומלץ להצטייד באחד מן התכשירים להקלה על שיעול הנמכרים בבתי המרקחת, כגון סירופ תרודקס ואחרים. בדקו האם התכשיר אותו אתם רוכשים מכיל מרכיב בשם דקסטרומתורפאן ( Dextromethorphan) הידוע כמדכא שיעול יעיל כאשר מדובר בשיעול ללא ליחה. במידה והנכם נוטלים במקביל תרופות נגד שיעול ותרופות נגד צינון וכדומה, יש לשים לב היטב לרכיבים העלולים להופיע בשני סוגי התרופה, דבר העלול להוביל לצריכת יתר. מכיוון שלעתים קרובות מלווה השיעול בהופעת צרבות וגירויים שונים באזור הגרון, מומלץ להצטייד גם בתרופות להקלה על תופעות אלה כגון סטרפסילס.

כל פריט שיכול להקל עליכם בשעת מחלה

כאן מדובר בפריטים שיכולים להשתנות מאדם לאדם. באופן כללי הכוונה היא למאכלים, משקאות ובעצם כל דבר שאתם יודעים שעוזר לכם לעבור תקופות של מחלה. זה יכול להיות סוג מסוים של תה או מרק, מיץ תפוזים, ג'לי או כל מאכל קל אחר, מה שחשוב הוא שהדברים האלה יהיו זמינים בהישג יד בבית מבלי צורך לצאת להשיג אותם. מומלץ להתמקד במוצרים שאינם דורשים תהליך הכנה ארוך או מסובך על מנת שהדבר לא יגרום לכם להימנע מצריכתו. צריכת נוזלים היא בעלת חשיבות עליונה משום שאנחנו מאבדים המון נוזלים בשעת עליית או ירידת חום. הצטיידו לכן בשפע של בקבוקי מיים והקפידו ללגום מהם בקביעות. צריכת נוזלים מסייעת גם לפעילות הכליות והרחקת רעלים מן הגוף.

דברים שכנראה לא ממש נחוצים לכם:

תוספי ויטמין C

ישנה סברה כי נטילה של ויטמין סי במינון גבוה יכולה לסייע בהתמודדות עם וירוס הקורונה. חשוב לציין כי נכון לעכשיו אין לכך ביסוס מדעי כלשהו. באופן כללי נטילת ויטמין סי במינון היומי המומלץ אינה יכולה להזיק, אולם תמיד מומלץ להיוועץ עם רופא המשפחה טרם התחלת שימוש בתוסף כלשהו. שימו לב נטילת מינון יתר של ויטמין סי יכולה לגרום לתופעות לוואי כגון צרבת ובחילה.

משאף

משאפים מיועדים לחולי אסטמה, אם אתם לא סובלים מן המחלה הזאת אתם לא זקוקים למשאף. יש דיווחים כי במקומות מסוימים נוצר מחסור במשאפים מאז כניסת הקורונה אל חיינו. השאירו את המשאפים למי שבאמת זקוק להם.

מד סטורציה (אוקסימטר)

אחד התסמינים העיקריים של וירוס הקורונה הוא פגיעה במערכת הנשימה וביכולתה לספק חמצן לגוף. מכשירים למדידת סטורציה אשר ניתן להשיג במרבית בתי המרקחת, מודדים את רמת החמצן בדם ומסוגלים לספק התראה על שינויים בתפקוד ויעילות מערכת הנשימה. אולם מעקב צמוד שכזה הנו מיותר ואינו באמת נחוץ לכם. בכל מקרה בו נקלעתם למצב של קושי בנשימה, והנכם מתקשים להשלים משפט או להתהלך בחדר – עליכם לקבל סיוע רפואי באופן מיידי. סימנים נוספים לחוסר חמצן בדם הם קצב פעימות לב גבוה (מעל 100 פעימות בדקה) והכחלה של השפתיים וקצות האצבעות.

ההמלצות שהובאו כאן מיועדות לספק לכם כיוון ראשוני של מחשבה על ארגון ארון התרופות שלכם. כמובן שאינן מהוות תחליף לייעוץ רפואי בידי רופא מוסמך. יש להיוועץ עם רופא לפני נטילת כל תכשיר או תרופה.

בריאות טובה לכולנו!

אין עדיין תגובות. התגובה הראשונה יכולה להיות שלך!

יש לך מה להוסיף?

כתובת המייל שלך לא תפורסם


*